Otomobil Kliması Nasıl Çalışır?

Klima Nedir?

Klima ısıtma, soğutma, temizleme, sirkülasyon yaptırma ve havanın nem miktarının belirli bir oranda tutulması işlevinin sürekli olarak temin ve tesis edilmesi işlemidir. Bunların, kısmen gerçekleştirilmesi her ne kadar yalnız başına bir Tüm Klima değil ise bile, günümüzde bunların bir veya birkaçının kontrol edilmesi de Klima olarak ifade edilmektedir.

 

 

Klima Nasıl Çalışır?

 

Otomobillerin klima sistemleri nasıl çalışır?, klima yaşadığımızda neden daha fazla yakıt tüketir? Bunlardan bahsedeceğim. Öncelikle temel olarak şunu bilmek gerekiyor arkadaşlar bir gözü sıkıştırdığını zaman içinde bir kompresör sayesinde daha fazla enerji verdiği için bu gaz ısınır ve aksine eğer bir genleşme odasından geçirir ve daha büyük bir hacme ulaşmasını sağlarsınız. Bu gaz daha soğur ve kelime sitemlerini genel olarak bunu kullanıyor. Sadece otomobillerin bizdeki değil aslında evinizde kullandığınız buzdolabı, evinizdeki klima ve bütün soğutma işlemlerini yapan sistemler anlatıyı sistemle aynı şekilde çalışıyor. Şimdi bu klima sisteminin parçalarına bakacak olursak bir tane kompresör, bir tane eser, bir tane filtre, bir tane operatör ve soğuk havayı içeri üflemeye sağlayacak bir fanlar oluşan bir sistem. Bu kapalı bir sistem aslında. Klima gazı diye tabir edilen bir gaz var. Bu değişik şeyler de oluyor. Kullanıma göre bazen farklılıklar gösteriyor. Genellikle çevreye zararlı gazlar oluyor ve dışarı çıkması istenmiyor. Bu sistemle de öncelikle kompresör bu gazı sıkıştırmak işe başlıyor. Ve dediğim gibi sıkışan gazın sıcaklığı yükselmiş oluyor. Daha sonra buradaki sıcak ve yüksek basınç altındaki gaz konulan sera yollanıyor. Kondansatör dediğimiz şey de aslında bir tane radyatör daha farklı bir şey değil. Tamamen buradaki sıkıştırılmış ve yüksek sıcaklıktaki gazı soğutmak için kullanılıyor. Genelde önünde bir fan oluyor. Bu fan sayesinde bu yüksek sıcaklıktan arındırılıyor, daha düşük bir sıcaklığa getiriliyor. Yüksek basınç altında ve daha düşük sıcaklığa ulaşınca da bu gaz sıvı hale geçiyor ve filtreyi gönderiliyor.

 

Bu filtre de bu sıvının içinde oluşabilecek su tanecikleri suma ve küllerini tutup veya daha farklı bir partikül vesaire varsa bunları temizlemek için kullanılıyor. Filtreden geçen sıvı arkasından bir genleşme motifini gidiyor. Operatör içinden geçiyor. Burada daha büyük bir hacim kaplaması sağlanıp aynı zamanda gaz haline çevriliyor. Burada en başta dediğim gibi basınç düştüğü için artık bu soğumuş bir gaz haline geliyor. Bu solmuş gaz haline geçmiş ve düşük basınçlı gaz tekrar bu sırada da dışarıdan aldığı havayı içinde soğuk hava gecinen radyatör den geçiriyor. Artık solmuş bir havanız var ve doğruca kabinin içine yolluyor. Yani arabanızın içine gönderiyor. Bu şekilde de solmuş bir havanız oluyor ve içerde sizin selimle temizliyor. Bu da sizin daha fazla yakıt tüketmenin size neden olan PARTİYİ ise kompresör. Bu kompresör genellikle doğrudan Kıranköy bağlıdır. Bir kayış vasıtasıyla bu kompresör iş yapması için daha fazla enerji gerekir. Yani sizin motorundan güç çalara. Aslında o yüzden de siz bu kaybolan gücü compass etmek için daha fazla gaza basarsanız ve daha fazla yakıt tüketimine neden olur. Eğer ki bunun yerine elektrikli bir pompa kullanmak isterseniz de bu sefer enerji Akif’ten alacaktır. Ama bu sefer sizin aküyü enerji göndermeniz için bu sefer Ertenli daha fazla çalışıp yine motor muzdan güç olacaktır. Bu kompresör motorunun da doğrudan bir kayış ile bağlandığı için de motorun devrine göre performansı genelde değişir.

 

 

Share

Bu Makaleleri de Sevebilirsiniz

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
3 Yorum
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Şantiye Çevreleme
8 ay önce

Emeğinize sağlık her zaman takipteyim

Laminat parke
8 ay önce

Teşekkürler

sporcu
5 ay önce

sitede dolaşırken ilgimi çekti, arabamız var nasıl çalışıyor haberimiz yok çok iyi olmuş böyle bir konu 🙂

3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x