İçten Yanmalı Motor Nasıl Yapılır?

Yarış Arabası Motorsporları Ulusal Birliği’nin kısaltması olan NASCAR, Kuzey Amerika’daki en popüler gösteri sporlarından biri. Naskali araçları bazı Amerikan yapımı dört kapılı yolcu araçlarından esinlenerek tasarlanıyor. Ancak çok daha güçlü motorlarla.

 

 

Bu pistte hiç üstten K.M motor yok. Geleneğin devamı için NASCAR daha eski bir tip düzenleme olan İtici Çubuk Motoru olarak da bilinen üstten subaydı. Motor kullanımını zorunlu tutuyor. Motoru tasarlamak neredeyse bir buçuk yıl alıyor. Videolarından cıvata ağalarına kadar tüm detaylarla birlikte motorun anatomik yapısı bilgisayarlarda ayrıntılı bir model haline getiriliyor. Bilgisayar modeli motorun her parçasının plastik bir prototipini oluşturmak için seri uğuru tomografi aletini rehberlik ediyor. Makine tekrar tekrar ışığa duyarlı sıvıyı içine eder. İncecik katmanlar çıkarıyor.

 

 

Ultraviyole ışınlar da bunları anında katılar açtırıyor. Birkaç saatlik reçine katman nama sürecinin ardından prototip parça şekilleniyor. Teknisyenler onun diğer parçalarla birleşimini kontrol ediyor ve tasarım üzerinde gereken düzenlemeleri yapıyor. Ardından bilgisayar kontrolündeki makina parçaların metal bir prototipini hazırlıyor. Tüm parçalar bu süreçten geçtikten sonra motorun tasarımı üretim aşaması için son halini almış oluyor. Fabrika ilk olarak kimi parçaların ana şeklini kalıba döküyor. Sonra makinalar son halini şekillendiriyor. Burada bilgisayar kontrolündeki bile eğiticiler motorun 8 silindiri yani güç üreten yanma işleminin gerçekleştiği bölümleri oyuyor.

Teknisyenler belirli değerlere uygun olmasını sağlamak için silindir lerin yarı çapını ve yuvarlakla aynı titizlikle ölçüyor. Sonra motor bloğunu baş aşağı çevirip krank mili yataklarını sağlıyorlar ve Hırant maillerini bu yataklara göre konumlandırıyor ve bu videolarla sabitlenir. Silindir lerin içindeki pistte onlar aşağı yukarı hareket ettikçe krank mili çeviriyor. Debriyaj ve vitesi kullanarak aracı itiyorlar. Kıran film’i denen bu küçük siyah parçayla pistonlu kıran koluna saat ekliyordu.

 

Ardından Pistons’a 2 adet halka geçiriyorlar. Üsteki silindiri kapatıp içerdeki basıncı arttırıyoruz. Yanma işlemini optimum seviyeye getiriyoruz. Alttaki halka motor devirlerinin arasındaki silindir duvarlarından fazla yağ ayırıyoruz. Bu da arabanın benzin yapmasını önlüyor. GASPER kurallarına uygun olarak postunu silindir oyuna tamamen yerleştirdikten sonra sıkışma oranının ölçümünü hazırlamak için. Üst kısmı yağ alıyorlar. Sıkışma oranı, piston silindiri girecek olan gaz ve benzin karışımını sıkıştırdığı yerdeki boşluğun hacmine karşılık gelir. Bu kritik ölçümü yapmak için pistonlu üst ölü noktaya kadar yükselttiler. Sonra konumunu ölçüm aletleri ile doğrularla silindirin üzerine transparan bir tabaka tabakayla kapatıyorlar. Sonra bir şırıngayla aradaki boşluğa alkol enjekte ediyorlar. Yarımadadaki İşaretler boşluğu doldurmak için kaç santim metreküp su gerektiğini belirtiyor. Bu hacmin ölçüsü sıkışma oranını veriyor. Sıkışma oranı ne kadar yüksekse motorun beygir gücü de o kadar yüksek oluyor. Aynı testi her silindir için tekrarlıyor, motor bloğunu baş aşağı çeviriyorlar ve her sütunu krank kolunu kıran birindeki karşılama noktasına sabit diyordur. Sonra Pistonlu Yuvası’na sabitleyici idamlarla kilitli kilitle. Şimdi teknisyen motorun alt kısmını kapatıyoruz. Bu sırada Profilo metre denen bir alet cam birini denetliyor. Kabil’i ters silindirin altında bulunan emme ve egzoz harflerini kontrol eden yakıt ve hava karışımını içeri alıp yanıcı gazları dışarı verir. Bu test Kam Benin’in düz yüzeyinin de biraz pürüzlü olduğunu doğrular.

 

Bu da gres yağının ona yaklaşmasını sağlar. Motorun yapımı şimdi hemen hemen yarılanma.

 

Bu itici çubuk motorunda kam mili daha önce gördüğümüz gibi krank mini’nin üzerinde yer alır. Bu vazifeli bir yer külübü tör mili ve bir kaldırıcı sistemiyle açıp kapatır. Daha modern üstten kavmini düzenlemelerinde kam mili vazifeli direkt olarak hareket ettirerek silindir lerin üzerinde oturur.

Kar motoru yapımı devam ediyor. Teknisyenler bir aliminyum motor plakasının kurulumunu yapıyorlar. Motor arabaya bunun vasıtasıyla monte ediliyor. Tam metini krank mili ne sabitleyen zamanlama kayışı onların senkronize biçimde ve doğru zamanlamayla dönmesini sağlar. Kayışın merkezinde çelikten 5 kat daha güçlü bir materyal bulunuyor. Diğer teknisyenler bir alet yardımıyla bencil sinyallerine sıkıştırmak için ne kadar güç gerektiğini ölçüyor. Bu kalite kontrolü yayların direncinin belirli bir aralıkta olduğunu doğruluyor. Her silindir bir emme valsi. Bir de egzoz varligi bulunur. Teknisyenler her birinin üzerindeki yayı sıkıştırmak için bir alet kullanıyor. Sonra yayı bir güvenlik kilidi ile sabit ölüyordum.

Valizler motorun üst kısmında bulunan silindir başlığı adı verilir. Teknisyenler şimdi bunu motor bloğuna sabit DİYORLAR. Ardından kantinlerinin vaadleri açıp kapatmasını sağlayan itme çubuğu sistemine monte ediyorlar. Önce kültür ayağa, sonra itme çubukları. Bunlar Kandili’ne bağlanan eğiticilerin içerisine yerleşir. Ve son olarak Küllü Milliler’in her milin bir ucu itme çubuğuna yerleşiyor. Diğeri Marche oturuyor.

Kan biri döndüğünde sistem valizleri açıp kapatıyor. Teknisyenler silindir başlığına Subat kapağıyla örtüyorlar, ardından su manifold olduğuyla başlayarak motor soğutma sistemini kuruyor. Zamanlarla karışını taş ve diğer atıklardan korumak için bir koruyucu kapak taktıktan sonra devir daim pompasını monte ediyorlar. Bu motorun fazla ısınmasını engellemek için soğuk su dolaşımını sağlıyor. Sıcağa indikten sonra su motoru manifold yoluyla terk ediyor. Ardından orada olmak üzere Radyo-TV ulaşıyor. Sonra bu makara tarafından çalıştırılan pompa aynı döngüyü tekrarlaması için suyun motora gönderiyor. Teknisyenler şimdi Dinamo O’yu monte ediyorlar. Bu motoru ve klimayı, gösterge panelini, frenleri, lastikleri ve arka tarafı soğutan fanlar gibi diğer bileşenleri çalıştıracak elektriği üretiyor.

Bu kayış hem dinamo ğu hem de devir daim pompasının maç arasını çalıştırıyorum. Sonra teknisyenler diya pompasını takıyorlar. Bu sıcak yağ motor dönemiyor, soğuması için yağ radyatör ile gönderiyoruz. Ardından tekrar motora pompalıyor. Şimdi distribütör elektriği dinamo da şarj olmuş. Akünün alıp bu cilere gönderiyoruz. Buji sevindirdi ki yakıt ve hava karışımına tutuşturuyor ve piston itecek olan minik bir patlama yaratıyor.

Bu emme manifold denen bileşen silindir deki̇ emme vazifemi yakıt ve hava karışımıyla besler. Kar rektör belli miktar yakıtla belli miktar havayı karıştırarak bu karışımın oranını sabit. HAYALİ teknisyenler debriyaj da birleşecek olan çok sayıda parçayı monte ediyor. Sırada marşın motoru çalıştırmasını sağlayan marş dişlisi var. Son olarak debriyaj yaratıklardan koruyan ve motoru şanzımanla birleştiren debriyaj kapağa monte ediliyor.

Fabrika ürettiği her motoru bir test makinesine sokuyor. Makina motoru çalıştırıyor. Dakikadaki devir sayısından yakıt akışına kadar 300 adet performans kriterine göre değerlendirmeye tabi tutuyor. Aynı anda 3 adet uzaktan kumandalı kamera farklı açılardan görüntü alıyor.

Bu da teknisyenlerin görsel olarak İncelemek izleyebilecekleri herhangi bir şeyi görüntüyü yakınlaştıracak izleye bilmelerini sağlıyor. Tüm bunlar ürettikleri motorun geçmişteki performans rekorunu kırması için.

Share

Bu Makaleleri de Sevebilirsiniz

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
4 Yorum
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dentist Implants
11 ay önce

Her zaman merak etmişimdir bu motorlar nasıl bazen diyorum aldığın araba’da bilgisayar gibi parça parça modül modül aslında elde malzeme olsa biraz uğraş sonucunda istediğin işleme tabi tutulabilir. Ayrıntılı bilgi için teşekkürler.

Bilal Yağcı
Bilal Yağcı
11 ay önce

İçten yanmalı motorların anlatımı ve akışkanlığı ancak bu kadar iyi olabilirdi. Çalışma mantığını en iyi şekilde özetlemişşiniz sizleri her zaman okuyacağım artık.

Evissa
11 ay önce

Çok güzel yazı olmuş teşekkür ederim işime yaradı

OBREGON3
OBREGON3
9 ay önce

Thank you!!1

4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x