Ziyaeddin GÜREL
Makine Mühendisi

Egzoz Sistemleri Nasıl Yapılır?

Arabanızla bulunan egzoz sistemi, motora zarar verebilecek zararlı gazları dışarıya verir. Aynı zamanda da bu gazları dışarı vermeden önce bir şekilde temizler. Düzgün çalışan bir egzoz sisteminin bir başka önemli görevi daha vardır. Motorun gürültüsünü azaltmak. Bunun için kulaklarımız egzoz sistemine müteşekkildir.

 

 

 

Egzos sistemi ve boşaltım kanalları ancak bozulduğu zaman insanların dikkatini çeker ve işte bu noktada egzozu ne kadar önemli olduğu ortaya çıkar. Egzos sisteminin oluşturulması sırasında mekanik bir band paslanmaz çelikten bir levhayı Metal RES’in içine. Böylece sağa sola hareket ederek ve çok az ziyanı kesim yapılır. Pres makinesi çeliği olurun içine iterken yaklaşık 60 tonluk bir basınç uygular. Bu pres makinesinde egzoz kutusunun iskeletini oluşturacak olan delikli levhalar yapılır. Kesilen bölmeler taşıma bandının üzerinden toplama bölümüne aktarılır. Sonra uzun çelik bir boru. Belirlenen boyutlarda kesilir. Bu şekilde borunun değerlenmesi de önlenmiş olur ve daha sonra egzozu içine girecek olan parçalar kesilir. Egzoz borusunun yapımı için disk şeklinde bir testere tekrar kesim yapar. Bir başka makinenin ise dönerek iç kısımdaki boruların hafif tirajlar. Bu bölmeler egzozu içindeki hava akımını düzenlemek içindir. Bir başka makine ise boru yağdır ve belirli noktalardan. İşte bu noktada iç, orta ve dış kısımlar oluşturulmuş olur. Bu borular egzoz sistemi boyunca döşenir. Daha sonra boru daire şeklindeki hidrolik Cangele’nin içine yerleştirilir ve burada uç kısmı belirlenen çaptı olması için sıkıştırılmış iki plaka da tezgahın üzerine yerleştirilir ve borular plakaların üzerindeki deliklerden geçirilir. Üç mandel bu boruların içinden geçirilir. Vadilerden açılır ve boruları plakalara sahiplerdir. Sonra kapanır ve dışarı çıkarılabilir. Artık plakalar ve borular birleştirilmiştir. Bir mekanik kol daha sonra egzoz kutusunun dışını oluşturacak olan metal levha yanılır ve oval bir kalıbın içine sokulur.

 

 

Üzerinde birçok silindirin bulunduğu bir başka kol levhayı yukarı alır ve çeliği oval biçimde büker. Daha sonra metal bir bilo her iki uca gelir ve iki ucu da katlanır. Böylece her iki taraf da bağlanır ve egzoz sisteminin dış kısmı oluşmuş. Mıknatıslar yeni yapılan parçayı alır. Rayların üzerine koyar ve mekanik bir parçayı alır ve bu parçayı Lancer içine yerleştirmiş. Tren ceriç kenarlarını eğerek her iki uçta da birer kapak oluşturmuş. Carousel döner ve mekanik ve yeni yapılan egzoz gövdesini doldurulacağı bölmeye taşınır. Hidrolik kollar daha önceden birleştirilen plaka ve boruları iç kısma yerleştirir. Egzozu içi doldurulur, önce yine mekanik bir hal egzozu. Taşıma bandının üzerine. Daha sonra egzozu her iki tarafına çelik genişletme borularının uç kısımları sokulur. Bu borular egzozu içindeki deliklere doğru ilerler ve bu sayede açılıp kapanarak iç kısımda işleyen bir mekanizmanın oluşması sağlanır. Yine kollar egzozu dönen bir makineye yerleştirip somun sıkılmasına sağ. Daha sonra dönen egzozu kenarları güçleştirir ve sıkıştırıyorlar, dış kapaklar gövdeyle birleştirilir. Nasıl döndüğünü yavaş hareketlerle burada görebilirsiniz. Bu işi yapmak için sadece birkaç dönüş yeterlidir. Daha sonra makine egzozu bırakır ve mekanik bir kral egzozu alır ve taşıma bandının üzerine x tozlarını nasıl yapıldığını izledik. Doğrusunu isterseniz ben çok yoruldum.

Share

Bu Makaleleri de Sevebilirsiniz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x